20 Ekim 2019 Pazar

Sözleşmeli Öğretmen Günlük Planları 9.Sınıf



                 Sözleşmeli Öğretmen Günlük Planları 9.Sınıf 







DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
ÜNİTE 2:ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU
A:Eski Çağlarda Türkiye, 1;Türkiye’nin Tarih Öncesi Devirlerini Aydınlatan Merkezler, 2;M.Ö.II.Binden M.Ö.VI.yy Kadar Türkiye (Hititler, Frigyalılar, Lidyalılar, İyonyalılar, Urartular.)
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
Eskiçağlarda Türkiye ve çevresiyle ilgili temel kavramlar bilgisi.
Türkiye’nin tarih öncesi devirleri bilgisi.
M.Ö.2000’den M.Ö.6.yüzyıla kadar Türkiye’de kurulan devletler bilgisi.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Anatolia, Tarih Öncesi(Prehistorik Devirler), M.Ö., Hattusas, Gordion, Tuşpa, Sardes,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
Anatolia (Güneşin doğduğu yer) adını taşıyan Anadolu çok eski çağlardan beri değişik medeniyetlerin uğrak yeri olmuştur. Bunun kanıtı olarak Anadolu’da ortaya çıkarılan en eski tarihi mekan ve bulguları şöyle sıralayabiliriz: Antalya çevresinde Karain, Beldibi, Belbaşı Mağaraları, Göller Bölgesinde Baradiz, Ankara çevresinde Macunçay, Samsun yakınlarındaki Tekkeköy, Diyarbakır Çayönü,Gaziantep Sakçagözü, Konya Çatalhöyük, Çanakkale Truva, Denizli Beycesultan, Burdur Hacılar, Yozgat Alişar, Çorum Alacahöyük, Van Tilkitepe, Kayseri Kültepe, vb. Eski çağ Anadolu medeniyetleri;
- Hititler; Başkent Hattusas olmak üzere Orta Anadolu,
- Frigyalılar; Başkent Gordion olmak üzere Orta Anadolu,
- Lidyalılar; Başkent Sardes olmak üzere Ege,
- İyonyalılar; Milet, Efes, İzmir gibi şehir devletleri halinde Ege kıyıları,
- Urartular; başkent Tuşpa olmak üzere Doğu Anadolu’da kurulmuşlardır.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

>Anadolu’nun çok eski çağlardan beri yerleşim bölgesi olmasının nedenlerini tartışınız.
>Anadolu’nun tarih öncesi devirlerini aydınlatan merkezleri haritada gösteriniz.
>Eski Anadolu Medeniyetlerini ve kuruldukları bölgeleri harita üzerinde gösteriniz.
>Hititlerin Anadolu medeniyetine katkısını tartışınız.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               


               





DERS PLANI

Dersin Adı
TARİH
Sınıf
9
Ünite
ÜNİTE 1: TARİH BİLİMİNE GİRİŞ
Konu
3: Tarihin Tasnifi; (a.Zamana Göre, b.Mekana Göre, c.Konuya Göre Sınıflandırma.)
4: Tarihin Diğer Bilimlerle Münasebeti.
Süre
80 dk.(2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
>Tarih biliminin sınıflandırılmasını,bunun özellik ve  yararlarını  kavrayabilme.
>Tarih biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri;
Tasnif, Sınıflandırma, Mekan, Paleografya, Filoloji, Epigrafya, Arkeoloji, Kronoloji, Diplomatik, Heraldik, Nümismatik, Toponomi, İstatistik, Etnoloji, Antropoloji, Felsefe, Sosyoloji…
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, Sözlük.
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
- Varoluşundan günümüze kadar insanlığın yaşadığı tarih bir bütündür. Ancak bu bütünü bir hamlede ne olduğu gibi inceleyip öğrenebilmek ne de tamamını öğretebilmek mümkündür. İşte araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak için Tarih, zaman, mekan ve konulara göre sınıflandırmaya tabi tutulmuş ve bölümlere ayrılmıştır.
- Beşeri bilimlerden her biri mutlaka insanla ilgili bir konuyu inceler. İnsanın faaliyetlerini, bu faaliyetler sonucu ortaya çıkan eserleri anlamaya ve açıklamaya çalışır. Öyleyse aynı konunun değişik yönlerini anlamaya çalışan bilim dallarının birbirleriyle ilişki içinde olması kadar tabii bir şey düşünülemez. Paleografya, Filoloji, Kronoloji ve Coğrafya gibi bilim dallarıyla Tarihçi, her gün karşı karşıya gelir. Hatta çoğu zaman onları bizzat uygulamak zorunda kalır.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

- Tarihin neden sınıflanmaya tabi tutulduğunu söyleyiniz?
- Zamana, Mekana ve Konuya göre sınıflandırmaya örnekler veriniz?
- Tarih biliminin münasebet kurduğu bilim dallarını belirtiniz?
- Kronoloji biliminden tarih araştırmalarında nasıl yararlanırız?
- Konuyla ilgili test soruları ve öğrenci sorularının yanıtlanması.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
- Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili sözlük ve kavram bilgisi.
- Coğrafyanın Tarih bilimine katkısının değerlendirilmesi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               


               
  


DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
ÜNİTE 2: ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU
3: M.Ö. II.Binden M.Ö. VI.yy. Kadar Türkiye’de Kültür ve Medeniyet, (Devlet Yönetimi, Din ve İnanış, Sosyal ve İktisadi Hayat, Yazı-Dil ve Edebiyat, Bilim ve Sanat).
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
M.Ö. II.Binden M.Ö. VI.yy. Kadar Türkiye’de yaşayan belli başlı medeniyetlerin kültür ve yaşayış özelliklerini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Kültür, Medeniyet, Uygarlık, Hititler, Frigyalılar, Lidyalılar, İyonyalılar, Urartular,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, Tepegöz,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
Türkiye’de kurulan devletlerin başında Kral bulunmaktaydı. Krallık babadan oğula geçmekteydi. Kral aynı zamanda başkomutan, başyargıç ve başrahipti. Kralların yanında devlet işlerini yürüten kalabalık bir memur sınıfı ve asillerden oluşan danışma meclisleri vardı. Eyaletlere ayrılan ülke toprakları valiler aracılığıyla yönetilirdi. Yalnız İyonya şehirleri önceleri Krallar, sonra asiller daha sonra da demokratik hükümetlerce yönetilmiştir. Anadolu’da çok tanrılı bir dini düzen vardır. Halk sosyal sınıflara ayrılmıştır. Temel ekonomik faaliyetler tarım, hayvancılık, ticaret, el sanatları, dokumacılık, maden ve taş işlemeciliğidir. Hititler ve Urartular Asur Çivi Yazısını, Frigyalılar, Lidyalılar ve İyonyalılar ise Fenike Alfabesini kullanmışlardır. Edebiyat alanında destanlar meşhurdur. Anadolu’da bilim ve sanat Mezopotamya’nın etkisiyle gelişmiştir. Anadolu’da Tarih yazıcılığı Hititlerle başlamıştır. Astronomi, tıp, matematik ve felsefe oldukça gelişmiştir.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

>Kültür ve Medeniyet arasındaki farklılıkları değerlendiriniz.
>Eski çağ Anadolu uygarlıklarında devlet yönetiminin özelliklerini belirtiniz.
>Anadolu’ya neden Bin Tanrı İli dendiğini tartışınız.
>Eski Anadolu halklarının temel geçim kaynaklarını söyleyiniz?
>Eskiçağ Anadolu medeniyetinde Tarih yazıcılığının nasıl geliştiğini belirtiniz.
>Çivi yazısı ile Fenike alfabesini karşılaştırınız.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               



            
DERS PLANI

Dersin Adı
TARİH
Sınıf
9
Ünite
ÜNİTE 7: TÜRKİYE TARİHİ (XI. Ve XIV. yy.)
Konu
A: Anadolu’nun Fethi
1. Anadolu’ya İlk Türk Akınları
2. Malazgirt Savaşı ve Sonrası
Süre
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları
Hedef ve Davranışlar
> 11. ve 14.yy. arası Türkiye tarihiyle ilgili temel kavramlar bilgisi.
> Anadolu’nun Türk Vatanı olmasıyla ilgili tarihi olayları kavrayabilme.
> Türklerin Anadolu'yu yurt edinmeleri ile ilgili olgular bilgisi.
> Malazgirt Meydan Savaşı'nın önemini kavrayabilme.
> Türklerin Anadolu'yu yurt edinmeleri ile ilgili olguları açıklayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Hunlar, Sabarlar, Selçuklular, Çağrı Bey, Pasinler, Bizans, Tuğrul Bey, Malazgirt, Fetih,
Öğretme-Öğrenme
Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Soru – Cevap, Tartışma, Test Çözme, Not Tutma, Özet ve Tekrar
Kaynak. Araç ve Gereçler
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Kitap ve Testleri
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel
— Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
— Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
— Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
— Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
— Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
— Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
— Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
— Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı
Sosyal-Kişiler arası
Mantıksal
İçsel-Bireysel
Görsel-Uzaysal
Bedensel
ÖZET

> Anadolu’ya yerleşmek üzere gelen Türkler Oğuzlardır. Çağrı Bey döneminde başlayan akınlar Osmanlıların kuruluşuna kadar sürdü.
> Çağrı Bey ve kuvvetleri 1015 yılındaki akınlarla bir anlamda Anadolu’yu keşfetti.
> Selçuklu sultanı Tuğrul Bey’in Anadolu’ya gönderdiği Hasan’ın öldürülmesi üzerine İbrahim Yınal ve Kutalmış, Anadolu’nun fethi ile görevlendirildi.
> Pasinler Ovası’nda yapılan savaşta Bizans İmparatorluğu yenilgiye uğratılmıştır(1048). Bu zafer Selçukluların Bizans’a karşı kazandığı ilk büyük zaferdir.
> Tuğrul Bey ve ardından Alparslan döneminde Anadolu’ya akınlar sürmüş ve Kayseri’ye kadar Bizans’ın gücü kırılmıştır.
> Türklerin bu akınlarını durdurmak üzere Bizans imparatoru Romen Diyojen büyük bir ordu hazırlamış ve başına bizzat kendisi geçmiştir. Selçuklu başkentine doğru yola çıkan Bizans ordusunu Alparslan, Malazgirt Ovası’nda karşılamıştır. Alparslan’ın barış teklifini Bizans imparatoru reddince savaş başlamıştır. Yapılan savaşta Bizans yenilgiye uğratılmış ve imparator esir alınmıştır(26 Ağustos 1071).
> Yapılan anlaşmaya göre Doğu Anadolu Selçukluların olacaktı ve Bizans Selçuklulara her yıl vergi verecekti. Ancak İstanbul’da tahta çıkan yeni Bizans imparatoru bu anlaşmayı tanımayacak ve Selçukluların Anadolu’ya akınları devam edecektir.
> Malazgirt Zaferi, Türklere Anadolu’nun kapılarını açmıştır. Atatürk’ün İtilaf devletlerine karşı kazandığı Büyük Taarruz ve Başkomutan Meydan Muharebesi ise Anadolu’nun Türk yurdu kalmasını sağlamıştır.

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME

> Anadolu’ya yerleşmek üzere ilk akınları hangi Türkler gerçekleştirmiştir?
> Selçukluların Bizans’a karşı kazandıkları ilk büyük savaş hangisidir?
> Malazgirt Savaşı’nın nedenleri nelerdir?
> Malazgirt Zaferi’nin sonuçlarını belirterek Büyük Taarruz ile karşılaştırınız.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar




               

          
      




DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
ÜNİTE 2: ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU
4:M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye:
(Pers, İskender, Roma ve Bizans Dönemleri)
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye’de kurulan belli başlı devletler ve bunlarla ilgili başlıca siyasi olayları kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Pers, İskender, Roma, Bizans, Makedonya, İran, İtalya, Helenizm,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye’de sırasıyla Persler, İskender İmp. Roma ve Bizans imp. Hakimiyet kurmuştur. M.Ö.6.yy.da İran’da devlet kuran Persler, M.Ö.543’de Lidyalıları yenerek Anadolu’ya hakim oldular. Yunanistan’ın kuzeyinde Makedonya’dan gelen İskender, M.Ö.334’de Persleri yenerek Anadolu’ya hakim oldu. Buradan devam ederek Suriye, Filistin, Mısır, İran ve Hindistan’a kadar ilerledi, ancak sefer dönüşü öldü. Bu sefer sırasında kültürlerin karışımından yeni bir kültür anlayışı ortaya çıktı ki buna da Hellenizm  denildi. Bundan sonra Anadolu İtalya’da kurulmuş olan Roma İmp. Egemenliği altına girdi. Kavimler Göçü sonucu Roma’nın ikiye ayrılmasıyla Doğu Roma yani Bizans, Anadolu’da varlığını Türklerin gelişine kadar sürdürdü.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

- M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye’de sırasıyla hakimiyet kuran devletleri harita üzerinde göstererek söyleyiniz?
-Hellenizm nedir? Tanımlayınız.
-Romalıların Anadolu kültürüne katkılarını değerlendiriniz.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               

  



DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
ÜNİTE 2: ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU
B: Eskiçağlarda Türkiye’nin Çevresindeki Kültür ve Medeniyetler;
(Mezopotamya, Mısır ve Diğer Doğu Akdeniz Medeniyetleri)
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
- Eskiçağlarda Türkiye’nin çevresindeki kültür ve medeniyetlerin özelliklerini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Kültür, Medeniyet, Uygarlık, Mezopotamya, Mısır, Doğu Akdeniz, Eskiçağ, Anatolia,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
                Eskiçağlarda Türkiye, çevresindeki kültür ve medeniyetlerden etkilenmiştir. Bunların başlıcaları; Mezopotamya, Mısır, Ege ve Yunan, Fenike ve İbrani kültür ve uygarlıklarıdır. Bu kültürlerde devletler genel olarak Krallar tarafından yönetilmiştir. Çok tanrılı bir dini özellik vardır. Halk sosyal sınıflara ayrılmıştır. Tarım, hayvancılık, ticaret, el sanatları, taş ve maden işçiliği, dokumacılık, başlıca ekonomik faaliyetler ve temel geçim kaynaklarıdır. Bilim ve sanat oldukça gelişmiştir. Yazı, takvim, matematik, geometri ve aritmetik, tarih, astronomi, fen ve tıp, mimari, resim ve heykelcilik, felsefe gibi temel buluş ve bilimsel çalışmalar burada ortaya çıkmış ve dünya uygarlığının temelleri atılmıştır.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

-Eskiçağlarda Türkiye’nin çevresindeki başlıca medeniyet ve kültürleri söyleyerek harita üzerinde gösteriniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin Türkiye üzerindeki etkilerini değerlendiriniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin devlet yönetim anlayışını belirtiniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin din anlayışını değerlendiriniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin bilime olan katkılarını değerlendiriniz.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               


               
  


DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH  
SINIF
9
ÜNİTE
ÜNİTE 1: TARİH BİLİMİNE GİRİŞ
KONU
B: Zaman ve Takvim;
1: Takvimin Ortaya Çıkışı ve Tanımı,   2: Türklerin Kullandıkları Takvimler.
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
Zaman, Kronoloji ve Takvim kavramlarının tarihi olayları öğrenmedeki önemi bilgisi.
Türklerin kullandıkları takvimler ve özellikleri bilgisi.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Takvim, Zaman, Milad, Hicret, Ay Yılı, Güneş Yılı, Çağ, Yüzyıl, Devir,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
Zaman soyut bir kavramdır. İnsanlığın zaman ve mekan kavramlarını idrakiyle ortaya çıkan zamanı ölçme düşüncesinin ilkçağlardan günümüze kadar belirlediği temel standart birimler; gün, ay ve yıl’dır. Ay yılını Sümerler, Güneş Yılını ise Mısırlılar ilk olarak hesaplamıştır. Hicri Takvim ay yılı esasına dayanır ve Hz. Muhammed’in hicretini başlangıç kabul eder. Miladi Takvim ise güneş yılı esasına dayanır ve Hz. İsa’nın doğumunu başlangıç kabul eder. Türkler tarihleri boyunca çeşitli takvimler kullanmışlardır ki bunlar; -12 Hayvanlı Türk Takvimi, -Hicri Takvim, -Celali Takvim, -Rumi Takvim, -Miladi Takvim’dir. Güneş Yılı 365, Ay Yılı 354 gündür. İşte bu süreler esas alınarak zamanı gün, ay, yıl gibi bölümlere ayıran ve belirli bir düzen içinde sıralayan sistemlere Takvim diyoruz.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

- Zaman ve Takvim kavramlarını tartışınız.
- Ay Yılı esasını açıklayınız.
- Güneş Yılı esasını açıklayınız.
- Türklerin kullandıkları takvimleri sıralayarak bunların özelliklerini belirtiniz.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi. Coğrafya dersiyle ilgili astronomi bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               

Dersin Adı
TARİH
Sınıf
9
Ünite
ÜNİTE 1: TARİH BİLİMİNE GİRİŞ
Konu
3: Tarihin Tasnifi; (a.Zamana Göre, b.Mekana Göre, c.Konuya Göre Sınıflandırma.)4: Tarihin Diğer Bilimlerle Münasebeti.
Süre
80 dk.(2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;Hedef ve Davranışlar.
>Tarih biliminin sınıflandırılmasını,bunun özellik ve  yararlarını  kavrayabilme.>Tarih biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri;
Tasnif, Sınıflandırma, Mekan, Paleografya, Filoloji, Epigrafya, Arkeoloji, Kronoloji, Diplomatik, Heraldik, Nümismatik, Toponomi, İstatistik, Etnoloji, Antropoloji, Felsefe, Sosyoloji…
Öğretme-Öğrenme,Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, Sözlük.
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
ÖZET:
- Varoluşundan günümüze kadar insanlığın yaşadığı tarih bir bütündür. Ancak bu bütünü bir hamlede ne olduğu gibi inceleyip öğrenebilmek ne de tamamını öğretebilmek mümkündür. İşte araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak için Tarih, zaman, mekan ve konulara göre sınıflandırmaya tabi tutulmuş ve bölümlere ayrılmıştır.- Beşeri bilimlerden her biri mutlaka insanla ilgili bir konuyu inceler. İnsanın faaliyetlerini, bu faaliyetler sonucu ortaya çıkan eserleri anlamaya ve açıklamaya çalışır. Öyleyse aynı konunun değişik yönlerini anlamaya çalışan bilim dallarının birbirleriyle ilişki içinde olması kadar tabii bir şey düşünülemez. Paleografya, Filoloji, Kronoloji ve Coğrafya gibi bilim dallarıyla Tarihçi, her gün karşı karşıya gelir. Hatta çoğu zaman onları bizzat uygulamak zorunda kalır.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

- Tarihin neden sınıflanmaya tabi tutulduğunu söyleyiniz?- Zamana, Mekana ve Konuya göre sınıflandırmaya örnekler veriniz?- Tarih biliminin münasebet kurduğu bilim dallarını belirtiniz?- Kronoloji biliminden tarih araştırmalarında nasıl yararlanırız?- Konuyla ilgili test soruları ve öğrenci sorularının yanıtlanması.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
- Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili sözlük ve kavram bilgisi.- Coğrafyanın Tarih bilimine katkısının değerlendirilmesi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





  DERS PLANI

           
Dersin Adı
TARİH
Sınıf
9
Ünite
ÜNİTE 1: TARİH BİLİMİNE GİRİŞ
Konu
3: Tarihin Tasnifi; (a.Zamana Göre, b.Mekana Göre, c.Konuya Göre Sınıflandırma.)4: Tarihin Diğer Bilimlerle Münasebeti.
Süre
80 dk.(2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;Hedef ve Davranışlar.
>Tarih biliminin sınıflandırılmasını,bunun özellik ve  yararlarını  kavrayabilme.>Tarih biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri;
Tasnif, Sınıflandırma, Mekan, Paleografya, Filoloji, Epigrafya, Arkeoloji, Kronoloji, Diplomatik, Heraldik, Nümismatik, Toponomi, İstatistik, Etnoloji, Antropoloji, Felsefe, Sosyoloji…
Öğretme-Öğrenme,Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, Sözlük.
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
ÖZET:
- Varoluşundan günümüze kadar insanlığın yaşadığı tarih bir bütündür. Ancak bu bütünü bir hamlede ne olduğu gibi inceleyip öğrenebilmek ne de tamamını öğretebilmek mümkündür. İşte araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak için Tarih, zaman, mekan ve konulara göre sınıflandırmaya tabi tutulmuş ve bölümlere ayrılmıştır.- Beşeri bilimlerden her biri mutlaka insanla ilgili bir konuyu inceler. İnsanın faaliyetlerini, bu faaliyetler sonucu ortaya çıkan eserleri anlamaya ve açıklamaya çalışır. Öyleyse aynı konunun değişik yönlerini anlamaya çalışan bilim dallarının birbirleriyle ilişki içinde olması kadar tabii bir şey düşünülemez. Paleografya, Filoloji, Kronoloji ve Coğrafya gibi bilim dallarıyla Tarihçi, her gün karşı karşıya gelir. Hatta çoğu zaman onları bizzat uygulamak zorunda kalır.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

- Tarihin neden sınıflanmaya tabi tutulduğunu söyleyiniz?- Zamana, Mekana ve Konuya göre sınıflandırmaya örnekler veriniz?- Tarih biliminin münasebet kurduğu bilim dallarını belirtiniz?- Kronoloji biliminden tarih araştırmalarında nasıl yararlanırız?- Konuyla ilgili test soruları ve öğrenci sorularının yanıtlanması.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
- Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili sözlük ve kavram bilgisi.- Coğrafyanın Tarih bilimine katkısının değerlendirilmesi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





  DERS PLANI

           

  



DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
ÜNİTE 3: TÜRKLERİN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞLARI ve İLK TÜRK DEVLETLERİ
KONU
*Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı
*Türk Adının Anlamı
*Türklerin İlk Anayurdu
*Türklerin Tarih Boyunca Yayıldıkları Bölgeler
*İskitler (Sakalar)
*Yazılı Yoklama ve Değerlendirme.
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
-Türklerin tarih sahnesine çıkışlarıyla ilgili olgu ve olayları kavrayabilme.
-Türk adının anlamını, Türklerin anayurdunu, tarih boyunca yayıldıkları bölgeleri ve Sakalarla ilgili olgu ve olayları kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Orta Asya, Anayurt, Göç, İskit, Bizans, Çin, İran,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
- Türkler tarihin en eski milletlerindendir. Türk adı genel olarak; doğan, türeyen, çoğalan, güçlü, kudretli, olgun, anlamında kullanılmıştır. Siyasi olarak ilk Göktürkler devlet adı olarak kullanmışlardır. Coğrafi bir ad olarak ise ilk Bizans kaynaklarında Türkhia olarak Orta Asya için kullanılmıştır. Türklerin ilk anayurtları da Orta Asya olarak kabul edilir. Ancak zamanla çeşitli nedenlerle Türkler göç ederek Avrupa Kıt’asına kadar yayılmışlardır. Tarihte önemli rol oynayan ilk Türk topluluğu olarak Sakalar gösterilir.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

-Türk adının anlamını söyleyiniz?
-Anayurt’un sınırlarını harita üzerinde gösteriniz?
-Türklerin tarih boyunca yayıldıkları bölgeleri harita üzerinde gösteriniz?
-Sakalar hakkında bilgi veriniz?
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi.
Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               
       

        



                DERS PLÂNI

BÖLÜM I
Dersin Adı
TARİH – 9.Sınıf

 


Ünitenin Adı / No

İLK VE ORTA ÇAĞLARDA TÜRK DÜNYASI

Konu

4.ÜNİTE: 4.2.Boylardan Devlete: Türk Devletlerinde Gücün Meşruiyet Kaynağı, Gücün maddi ve temel kaynakları, Güç paylaşımı ve yönetim

Önerilen Süre

80’


BÖLÜM II

Hedefler ve Davranışlar



Türk devlet  teşkilatı ve Türk hakimiyet anlayışı hakkında bilgi sahibi olma
Davranışlar :
1. Türk devlet yapısını meydana getiren unsurları sıralama
2. Devlet yönetimi ve teşkilat yapısı hakkında bilgi sahibi olma.

Ünite Kavramları ve Sembolleri
Kut, Kağan,Yabgu, Toy, Oğu, Urug, Boy, Budun, İl, Onlu Teşkilat

Öğretme-Öğrenme-Yöntem ve Teknikleri

1.Anlatım 2.Soru-cevap 3. İnceleme 4.Grup Tartışması 5.Bireysel Çalışmalar 6.Tekrarlama
7.Grup Çalışması 8.Yapılan işi Yorumlama

Kullanılan Eğitim Teknolojileri-Araç, Gereçler ve Kaynakça
Ders Kitabı, Etkileşimli tahta. Hazırlık Kitapları,
Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri:
Ø Dikkati Çekme
Ø Güdüleme
Ø Gözden Geçirme
Ø Derse Geçiş
Ø Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem, çözme vb.)
Ø  Özet
Türk Devletlerinde hükümdarlık alametleri ile ilgili görseller gösterilerek dikkat çekilir.
Bugün derste neler öğrenecekleri bildirilecek.
Kültür bölgeleri anlatılacak.
Konu genel hatları ile öğretmen tarafından anlatılacak. Konu içerisinde öğrencilerin dikkatlerinin çekilmesi için zaman zaman sorular sorulacak. Önemli yerler not ettirilecek.
Konu sonunda bireysel öğrenme etkinliklerinin gerçekleşme düzeylerinin tespiti için sorular sorulacak. Yanlış cevaplar düzeltilecek. Doğru cevaplar ise derse katılım ölçeği ile ödüllendirilecek


BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme

v  Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlen­dirme
1.       Türk toplumunu meydana getiren unsurları küçükten büyüğe sıralayınız.
2.       Türkler’in hakimiyet anlayışında Kut inancının önemi nedir?
3.       Türk devletinde uygulanan ikili teşkilat nedir?


Dersin Diğer Derslerle İlişkisi

Tarihin Yardımcı Bilim dalları konusunda Coğrafya,Edebiyat, zümresi ile işbirliği.


  

DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
İLK TÜRK DEVLETLERİ
KONU
Göktürkler; II.Göktürk Devleti,(682-742)
Uygurlar,(744-840)
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
Göktürklerle ilgili belli başlı tarihi olayları kavrayabilme
Uygurlarla ilgili belli başlı tarihi olayları kavrayabilme
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
Orta Asya, Ötüken, Göktürk Kitabeleri, Kurultay, Ergenekon, İpek Yolu, Maniheizm,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
- 682 yılında Ötüken’i yeniden ele geçiren Kutluk (İlteriş) Kağan 2. kez Göktürk Devletini kurmuştur. Bu dönemde Bilge Kağan kardeşi Kültigin ve onların yardımcısı Tonyukuk adına dikilen Abideler Türklerin ilk yazılı belgeleri kabul edilir. Bütün Orta Asya’da Türk hakimiyeti yeniden sağlanmıştır. Ancak Bilge Kağan’ın ölümüyle zayıflayan devlet 742 yılında Uygurlar tarafından yıkılmıştır.
- Uygur Devleti (745-840) merkez Karabalgasun(Ordubalık) olma üzere Kutluğ Bilge Kül Kağan tarafından kuruldu. Yerleşik hayata geçen ilk Türk Devletidir. Göktanrı inancı yanında diğer Uzakdoğu dinleri de yayılmıştır. 751 Talas Savaşından sonra İslamiyetle tanışmışlardır. Kağıt, Matbaa gibi buluşlar Uygurlar tarafından geliştirilmiş ve daha kullanışlı hale getirilmiştir. Uygur Alfabesini geliştirmişlerdir. En parlak dönemlerini Böğü Kağan devrinde yaşayan Uygurlara Kırgızlar son vermiştir.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

>Göktürklerin tarihimizdeki yerini belirtiniz.
>Göktürk Kitabelerinin önemini belirtiniz.
>Uygurların tarihimizdeki yerini belirtiniz.
>Uygurların mani dinini kabul etmelerinin sonuçlarını tartışınız.
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi.
Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





               

 DERS PLANI

DERSİN ADI
TARİH
SINIF
9
ÜNİTE
TÜRKLERİN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞLARI ve İLK TÜRK DEVLETLERİ
KONU
* İlk Türk Devletleri *
-Büyük Hun Devleti (M.Ö.220-216)-Kavimler Göçü, Asya ve Avrupa’nın Yeni Çehresi, Avrupa Hun Devleti
SÜRE
80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar.
- Asya Hun Devletiyle ilgili belli başlı tarihi olayları kavrayabilme.- Kavimler Göçüyle ilgili olgu ve olayları kavrayabilme.- Avrupa Hun Devletiyle ilgili tarihi olayları kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve    Sembolleri;
  Çin Seddi, İpek Yolu, Kavim, Göç, Roma imp., Orta Asya, Avrupa, Bizans,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler:
Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ
Sözel-Dilsel:
- Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
 Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler    Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET:
- Orta Asya ‘da bilinen ilk teşkilatlı Türk devletini Hunlar kurdular. Teoman dağınık Türk boylarını bir araya getirerek devletini kurdu. Mete Han zamanı Hunların en parlak devri oldu. İlk düzenli Türk orduları kuruldu. Çin üzerinde üstünlük sağlandı. Ancak Çinlilerin yıkıcı politikaları sonuç verdi ve önce M.Ö.58’de sonra da M.Ö.48’de Hunlar parçalanarak dağıldılar. Bir kısmı Çin egemenliğine girerken birkısmı da batıya göç etti.
- Hunların batıya doğru göçü sırasında Karadenizin kuzeyindeki kavimler de onların önünden kaçarak Avrupa içlerine girdiler. Böylece kavimler birbirini iterek yer değiştirdiler. Tarihte bu olaya Kavimler Göçü denir (375).
- Avrupa kıtasına ulaşan Hun Türkleri burada yeni bir devlet kurdular. Attila zamanında hem batı ve hem de doğu Roma üzerinde üstünlük sağladılar. Ancak Attila’nın ölümünden sonra bu üstünlüğü koruyamayıp dağıldılar.
ÖLÇME ve  DEĞERLENDİRME:

- Asya Hun Devleti nasıl kurulmuştur?
- Mete Han zamanının önemli gelişmeleri nelerdir?
- Hun Türkleri neden dağılmışlardır?
- Kavimler Göçü nedir?
- Attila kimdir, neler yapmıştır?
Dersin Diğer Derslerle     İlişkisi:
Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi.
Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:





           


      




Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

adnimo

BTemplates.com

Bumerang - Yazarkafe

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Bumerang - Yazarkafe

Öne Çıkanlar

Ösym Sınav Takvimi

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM 2017), 2017 yılında yapılacak sınavlara yönelik takvimi belirledi. İşte 2017'de yapılacak t...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

İzleyiciler