KİTAPLAR
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
29257706008
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE / GRIGORY PETROV
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Bu kitap her yönden geri kalmış bir ülkenin tüm
zorluklara rağmen el ele verilerek nasıl gelişip güzelleştiğini anlatıyor.
Finlandiya’nın bulunduğu iklim, sahip olduğu elverişsiz doğa koşullarına
rağmen geleceği güzelleştirmeye inancı olan insanlar sayesinde tüm insanlığa
örnek olması sürecini okuyoruz.
Kitap’ta bir toplumun nasıl
gelişeceğine dair fikirler tartışılıyor. Bir lider olunca mı yoksa bir lidere
ihtiyaç duymadan da kalkınma yaşanır mı sorusu soruluyor. Burada bize düşen
şey toplumun kalkınması için biz ne yapabiliriz? Tek başına yeterli bir güç
gibi görünmeyen bireylerin bir araya geldiğinde ne kadar güçlü olabildiğini
görmem açısından bu kitap bana çok şey kattı. Eğer bir şeyleri değiştirmek
istiyorsak bunun için çaba harcamalı ve etrafımızda bulunan insanları da bu
çabamıza ortak etmeliyiz.
|
Aday Öğretmen
10/11/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: BİR BİLİM ADAMININ ROMANI / OĞUZ ATAY
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Kitap bir bilim adamının doğumundan ölümüne kadar
olan süreci anlatır. Mustafa İnan’ın doğduğu aile her yönden sıkıntı
içerisindedir. Ailedeki sıkıntılar bir yana bir savaş ortamına doğmuştur.
Fakat Mustafa İnan kendini tüm bu sıkıntılara rağmen hem ailesini
geçindirmeye hem de okuluna adamayı başarabilmiştir. Zorlu geçen bir hayatın
devamında bilim adamı olmayı başarmış ve kendini ondan bilgi bekleyen
öğrencilerine adamıştır. Bu kitabı okuduğumda hangi zor koşullar altında
olursa olsun insan emek vermeyi göze alıyorsa istediği her şeyi edebileceğini
gördüm.
Bu kitapta değinilen diğer
bir nokta ülkemizde yaşanan beyin göçüdür. Kitaptaki kahramanımız ona sunulan
en iyi koşullara rağmen başka bir ülkeye gitmeyi reddetmiş ve bunun kabul
edilebilirliğine anlam verememektedir. Bu sorun günümüzde hala varlığını
sürdürmektedir. Ülkemizin yetiştirdiği bilim insanları kendi ülkesinde
faydalı olmak yerine başka ülkelerde faaliyetlerini sürdürme kararı alıyor.
Mustafa İnan’ın bize kattığı bir nokta da kendi ülkene, kendi milletine yarar
sağlamanın gerekliliği oluyor.
|
Aday Öğretmen
17/11/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: CAHİL HOCA / JACQUES RANCIERE
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Kitapta öğrencilerin
sözlük sayesinde bir şeyler öğrendiğini fark eden bir felsefeci o güne kadar
öğretmenlerin bilgi aktarımı sanan, bilgiye ulaşmada yol göstericilik olarak
bilen Jacotot için bambaşka bir eğitim sisteminin kapısı aralanmıştır.
Yeterli derece de motive olmuş öğrenciler için öğrenmek çok kolaydır, asıl
zor olan öğretim tekniklerinin öğrenciyi öğretmene bağlayıcı olmasını ortadan
kaldırmaktır.
Yazarın
temel amacı zihinsel özgürleşmenin koşulları ve mevcut eğitim sistemlerinin
eleştirisini konu alır. Bilginin edinilmesinde öğretmenin yönlendirmesine
ihtiyaç vardır. Mucizevi bir dokunuşla bilinmeyenler ortaya çıkacak,
koşullanmış öğrenciler bilgiye gösterilen yolda ulaşacaktır. Bilgiye kendi
çabasıyla ulaşan öğrenciler daha sağlıklı bir yol izleyecektir. Ezberlemeden,
kendi çalışma sistemini oluşturarak, yönlendirmeye artık ihtiyaç duymadan
bilgilere ulaşacaktır. Öğretmenlerin ise eğitim hayatlarında Daimicilik,
Esasicilik felsefesini değil Varoluşçuluk felsefesini benimsemeleri gerekmektedir.
Ranciere için ezber, özgür zihinlerin önündeki en büyük engeldir bu yüzden
Sokrates gibi öğretmek için sormak yerine öğrenmek için sormalıyız. Özgür
zihin, özgürlüğün farkına vardıkça benliğini tüm bağlardan kurtaracak ve
öğrenmeyi tek kişilik bir faaliyet haline getirecektir.
Bu
kitaptan çıkardığım sonuç ise bilginin anahtarı öğrenciye verilmemeli, bir
zekanın başka her zekaya ve her zekayı da kendine eşit gördüğü zaman ne
yapılabileceğinin bilinci verilmelidir. Bunun dışındaki her şey insanı aptallaştırıcı
etkiye sahip olmalarına yol açacaktır.
|
Aday Öğretmen
24/11/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: ÇOCUKLAR NEDEN BAŞARISIZ
OLUR? / JOHN HOLT
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Çocuklar başarısız olamazlar, bizler tarafından adeta başarısızlığa
itilirler. Aslında her çocuk keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazinedir.
Azimli, inançlı, kararlı, idealist kaşiflerle karşılaşmayı bekleyen
hazineler... Ne kadar üzücü ki bu karşılaşmayı gerçekleştiremeyen öğrenciler.
Zaman içinde ilgi ve isteklerini yitireceklerdir. Kaybedeni oynamaktan başka
çareleri yoktur onların.
Öğrencilere sıfatları biz öğretmenler veririz: tembel öğrenci, ilgisiz çocuk, zeki öğrenci, akıllı çocuk, başarısız çocuk vb. hiçbir çocuk başarısız olarak doğmaz. Onda hep gelişmeye, geliştirilmeye müsait bir yön vardır. Gardner’in “çok yönlü zeka teorisi” ne göre “Başarısız çocuk yoktur, keşfedilmemiş çocuk vardır.” Bu ilke öğretmenlerin okulların hatta tüm bir eğitim sisteminin temel taşı olmalıdır. Bu bebeğin ilk üç aylık gelişim evresinde öğrendiği hızla öğrenecek bir yetişkin ancak binde bir hatta on binde bir çıkar. Durum böyle iken çocuklar okullarda başarısız olur çıkarlar. İşte eğitimde temel sorun bu olmalıdır. Neden ve nasıl olur da sürekli ilerleme kaydeden bir çocuk okul hayatında birden gerilemeye başlar? Bizler mevcut eğitim sistemiyle çocukların en önemli özelliklerini sonsuz kapasiteye sahip zekalarını köreltiyoruz. Sudan çıkmış bir balık misali öğrenciler önce bir çırpınıyorlar. Ardından da zekanın ölümü gerçekleşiyor. Zekaya yanlış bir bakış açısıyla bakıyoruz. Zeka çocuğun yaşamı anlamlandırma tarzı onun hayata bakışıdır. O küçük penceresine okuldaki eğitimle koca bir dünyayı sığdırmaya çalışır. Çünkü bizler ona dünyadaki her şeyi, her olayı, herkesi bizim istediğimiz tarzda anlamaya me3cbur olduğunu söylemişiz. Öğrenciye hayatı nasıl gördüğünü sormaz onun yerine nasıl görmesi gerektiğini söyleriz. Öğretmenleri gibi, ana babaları gibi ya da şu veya bu kişi gibi düşünmeleri gerektiğini öğütlüyoruz onlara. Okullarda gerekli gereksiz şeyleri belirli bir düşünme sistematiği içerisinde yoğunlaştırılmış olarak öğretiyoruz. Eğer çocuklar her öğretileni akıllarında tutsalar ya da hayatlarında uygulamaya çalışsalar da ne çok gereksiz şey öğrendiklerini zaman ilerledikçe göreceklerdir. Eğitim dediğimiz süreç çocuklara korkutarak bir şeyler yaptırmayı hedef alan, onları memnun edememe, başkaları karşısında küçük düşme, hata yapma, yanlış davranma vb için yapılan etkinliklerdi. Çocuklar risk almak, denemek, zor olana adım atmak istemezler. Korkutmuşuz onları. Bizim için ideal öğrenciler; pasif, itaatkâr söz dinleyen öğrenilendir. Halbuki çocuklar merak ettikleri sürece bir şeyler öğrenirler. Eğitim onları daha meraklandıracak bir süreç olmalıdır. Eğitim çocukların beş duyu organlarını hatta altıncı hislerini geliştirmeye yönelik olmalıdır aslında onların dünyalarına girmek çok kolayken biz hep zor olanı tercih etmişiz. Yetişkin ve anlayışlı biriyle konuşarak en başarısız sorunlu öğrenciler bile belirli bir başarı seviyesine yükselmişlerdir. Bir insanı sözlerimize inandırmak istiyorsak önce kendimiz inanmalıyız. Dürüst olmalıyız onlara karşı. Düşünmekle yükümlü olduğumuz şeyleri değil düşündüğümüz şeyleri söylemeliyiz. Hata yaptığımızda ya da bilmediğimiz bir problemle karşılaştığımızda bunun bizden kaynaklandığını açıkça dile getirmeliyiz. Hatanın insana özgü bir şey olduğunu anlatmalıyız. “Çocuktur” deyip geçeriz. Çocuk deyip geçmemek lazım. İşte o geçmek istediğimiz yerde durun bir düşünün! “Her insan, okumasını bilirseniz bir kitaptır”. |
Aday Öğretmen
01/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
| ||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: DOĞUNUN BİLGİSİ BATININ BİLİMİ / JOSEPH NEEDHAM
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Doğunun bilgisi batının bilimi bilimsel bilginin statüsünü
sorgusuzca kabullenişin masumiyeti koruyan teknolojinin yanı sıra aksaklıkların
ve çözümünde teknolojinin uygulanmasında arıyor olmasını sorgulama ortamına
taşıyor. Batı da insanların modern bilim ile kendini koyduğu çıkmaza karşılık
Çin in bilim felsefesinin ve insani doğa görüşünün verimli bir kaynak
oluşturduğunu ve insanlığın geleceği yönünde önemli olduğuna vurgu
yapılmaktadır. Bilim için tek görüşün yeterli olmadığını kitap sayesinde
kavradım. Doğa boyun eğdirilen bir yer değil insanların uyum sağladığı ve
koruması gerektiği bir yerdir.
.
|
Aday Öğretmen
08/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: DUYGUSAL ZEKA / D.
GOLEMAN
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Başarı ve zeka testlerinin
temelindeki ‘IQ’ ölçeğinin bir çocuğun gelecekteki başarısını ölçmede
yetersiz olduğunu vurgulayan Duygusal Zeka
‘IQ’ kavramının açıklık getiren başarılı bir kitap. Öğrencilere sadece
bu testlere göre davranılmaması gerektiğini göstermiştir.
Sadece bu testlerdeki başarılar ile başarı doğru orantılı olsaydı
IQ’su yüksek herkes eğitim görmeli diğerleri görmemeli gibi bir anlayış
görülürdü. Ama insanın duyguları, çevresinde olanlar, öğretmenini veya dersi
sevmesi gibi nedenler de öğrencilerin yetenek ve başarılarını etkileyen
önemli etmenlerdendir. İnsanların kaygı durumu nasıl sınavlarını etkiliyorsa
daha birçok psikolojik ve duygusal neden kişinin hayatındaki başarıyı
etkileyebilir.
Eğitim verirken sadece başarılı öğrencilere göre davranmak veya
onların istek ve yeteneklerine göre hareket etmek diğer öğrencilere
saygısızlık ve bu mesleğe ihanettir. Bu nedenle tüm öğrencilerimizi
gözlemlemeli ve ters giden herhangi bir durum olduğunu sezersek yardımcı
olmaya çalışmalıyız. Öğrencilerimizi sadece iyi eğitimli kişiler olarak değil
iyi insanlar ve mutlu kişiler olarak yetiştirmemiz gerekiyor.
|
Aday Öğretmen
15/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: DÜNYA OKULU: EĞİTİMİ
YENİDEN DÜŞÜNMEK / SALMAN KHAN
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Kitap
4 bölümden oluşuyor.
1. Bölümde; ’Öğretmeyi Öğrenmek’
konusunu ele alıyor. Öğretmenin apayrı bir beceri, yaratıcı, sezgisel ve
kişisel bir sanat olduğuna değiniyor. Öğretmenlerin bilgi aktarabilir, ilham
verebilirler; bunlarda önemli ve güzel şeyler fakat günün sonunda; Her
öğretmenin aslında kendisini eğittiğini, bir şeyler öğrenmeye karar vererek,
öğretmenlerin kendilerini öğrenmeye adayarak öğrendiğini kaleme alıyor. 2. Bölümde; ‘Parçalanmış Model’ konusunu ele alıyor.
Kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği gibi kültürel alışkanlıklarımızı tıpkı
çocuklarımızı hep belirli biçimlerde çalışan belirli tür okullara
göndermemize benzetiyor. Düşünmeden kabul ettiğimiz bir gelenek olduğundan,
yemek alışkanlıklarımız neyse öğretme alışkanlıklarımız odur diyor. 3. Bölümde;
’Gerçek Dünyada’ konusunu ele alıyor. Teknolojinin akıllıca kullanılması
gerektiğini, Teknolojiyle desteklenmiş öğretimin in ve eğitimin, hesaplı ve
eşitlikçi bir eğitim geleceği için elimizdeki en iyi fırsatı sunduğunu fakat
buradaki asıl meselenin teknolojinin nasıl kullanılması gerektiği vurgusunu
yapıyor. 4. Bölümde; ’Dünya Okulu’ konusunu ele alarak Değişim zordur ama
imkansız değildir diyor.
Öğretme işlemini sanat olarak görmek ve
buna göre hareket etmek gerektiğini anladım bu kitapla ve asıl işimiz öğrenmeyi
öğretmek olmalı. Çünkü kişiye nasıl öğreneceğini öğretirsek bilgiyi oluşturma
ve anlamlandırma kısmında çok daha başarılı olacak ve kendi bilgilerini
oluşturacaktır.
|
Aday Öğretmen
22/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: OKULSUZ TOPLUM / I. ILLICH
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Hemen her yerde olduğu gibi ülkemizde de okul
merkezli eleştiriler sıklıkla yapılmaktadır. Herkesin eleştirdiği ama bir
türlü tam çözüm bulanamayan okul eksenli eğitim sistemine ILLICH çok uç bir
çözüm öneriyor. Okulsuz Toplum eserde önerilen eğitim sisteminde; okulun
öğrencileri sıradanlaştırdığı istenilen yönde düşünmeleri sağlanmadığı iddia
ediliyor. Buna istinaden bireyin istediği bilgiye kolayca ulaşabileceği bir
iletişim ağını kullanabileceği savunuluyor. Yazarın savunduğu sistemin
günümüz teknolojiyle okulsuz eğitim-uzaktan eğitim yapılandırmasının mümkün
olduğu söylenebilir.
Öğrenciler özgür düşünmeye
yönlendirilmelidir. Öğrencilere sadece diploma için değil kendilerini
geliştirmeleri ve istedikleri hayatı yaşayabilmeleri için eğitim almaları
gerektiği benimsetilmelidir.
|
Aday Öğretmen
29/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: ÖĞRETMEN / FRANK MC COURT
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Başarı
dediğimiz şey en üst makama ulaşmak mıdır? Yoksa sıradan bir köy okulunda
küçük çocukları büyük adam yapmak mıdır? Kitabın kahramanı bu sorulara cevabı
profesörlükten köy okulu öğretmenliğine geçerek vermiştir. Bu kimilerine göre
yanlış bir hareket ama insan kendi doğrularından vazgeçmemelidir.
Öğretmenimizin yaptığı ilk iş çocukları kirli çevrelerinden çekmek ve temiz
bir çevre kazandırmaktır. Kitaba göre öğrenciler, üzeri çamurla kaplı
elmaslar ve biz öğretmenler onları işleyen, parıldamasını sağlayan ustalarız.
Kitap bana mesleğimin güzelliklerini bir
kez daha gösterdi. Topluma ışık saçacak bireyler yetiştirme isteğimi
kamçıladı. İdealist bir öğretmen olmak ve geleceğin elmaslarını ortaya
çıkarmak asli görevlerimizden birisidir. Biz öğretmenler de bıkmadan ve
başkasının düşüncesine aldırmadan bu amaç uğruna hareket etmeliyiz.
|
Aday Öğretmen
05/01/2019
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
|
|
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Kitabın adı ve yazarı: SOFIE’NİN DÜNYASI / JOSTEIN GAARDER
|
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Kitap 15 yaşına girmek üzere olan
Sofie’nin içerisinde ‘kimsin’ yazan bir mektup bulmasıyla başlar. Ve kitap
Sofie’yi heyecanlandıran araştırma içine girmesini sağlayan mektuplar
zinciriyle devam eder.
Sofie’nin bulunduğu yaşı hepimizin içinden geçtiği bir çeşit bireysel
ve toplumsal kimlik bulma dönemi olarak kabul edersek bu kitap sayesinde bunu
araştırarak sorgulayarak yapmamız gerektiğini anlayabiliriz.
Kitapta
yer alan tüm karakterler bize, dünyayı olduğu gibi kabul etmeyip var
oluşumuzu, kim olduğumuzu, toplumda nasıl bir yer edindiğimizi ve edinmek
istediğimizi, neden ve nasıl yaşamamız gerektiğini sorgulatan, arayıp
bulmamızı sağlayan felsefeyi tanıtmıştır.
|
Aday Öğretmen
12/01/2019
İmza
Necmettin KESKİN