15 Ekim 2019 Salı

Sözleşmeli Öğretmen Dosyaları Kitaplar


                                           KİTAPLAR
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:

T.C. Kimlik Numarası:
29257706008
Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE / GRIGORY PETROV
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Bu kitap her yönden geri kalmış bir ülkenin tüm zorluklara rağmen el ele verilerek nasıl gelişip güzelleştiğini anlatıyor. Finlandiya’nın bulunduğu iklim, sahip olduğu elverişsiz doğa koşullarına rağmen geleceği güzelleştirmeye inancı olan insanlar sayesinde tüm insanlığa örnek olması sürecini okuyoruz.
             Kitap’ta bir toplumun nasıl gelişeceğine dair fikirler tartışılıyor. Bir lider olunca mı yoksa bir lidere ihtiyaç duymadan da kalkınma yaşanır mı sorusu soruluyor. Burada bize düşen şey toplumun kalkınması için biz ne yapabiliriz? Tek başına yeterli bir güç gibi görünmeyen bireylerin bir araya geldiğinde ne kadar güçlü olabildiğini görmem açısından bu kitap bana çok şey kattı. Eğer bir şeyleri değiştirmek istiyorsak bunun için çaba harcamalı ve etrafımızda bulunan insanları da bu çabamıza ortak etmeliyiz.





















Aday Öğretmen
    10/11/2018
                                                                                                                                           

        İmza

                                                                                                                                        Necmettin KESKİN

ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: BİR BİLİM ADAMININ ROMANI / OĞUZ ATAY
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
        Kitap bir bilim adamının doğumundan ölümüne kadar olan süreci anlatır. Mustafa İnan’ın doğduğu aile her yönden sıkıntı içerisindedir. Ailedeki sıkıntılar bir yana bir savaş ortamına doğmuştur. Fakat Mustafa İnan kendini tüm bu sıkıntılara rağmen hem ailesini geçindirmeye hem de okuluna adamayı başarabilmiştir. Zorlu geçen bir hayatın devamında bilim adamı olmayı başarmış ve kendini ondan bilgi bekleyen öğrencilerine adamıştır. Bu kitabı okuduğumda hangi zor koşullar altında olursa olsun insan emek vermeyi göze alıyorsa istediği her şeyi edebileceğini gördüm.
                   Bu kitapta değinilen diğer bir nokta ülkemizde yaşanan beyin göçüdür. Kitaptaki kahramanımız ona sunulan en iyi koşullara rağmen başka bir ülkeye gitmeyi reddetmiş ve bunun kabul edilebilirliğine anlam verememektedir. Bu sorun günümüzde hala varlığını sürdürmektedir. Ülkemizin yetiştirdiği bilim insanları kendi ülkesinde faydalı olmak yerine başka ülkelerde faaliyetlerini sürdürme kararı alıyor. Mustafa İnan’ın bize kattığı bir nokta da kendi ülkene, kendi milletine yarar sağlamanın gerekliliği oluyor. 

















Aday Öğretmen
    17/11/2018
                                                                                                                                           

         İmza

                                                                                                                                        Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: CAHİL HOCA / JACQUES RANCIERE
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Kitapta öğrencilerin sözlük sayesinde bir şeyler öğrendiğini fark eden bir felsefeci o güne kadar öğretmenlerin bilgi aktarımı sanan, bilgiye ulaşmada yol göstericilik olarak bilen Jacotot için bambaşka bir eğitim sisteminin kapısı aralanmıştır. Yeterli derece de motive olmuş öğrenciler için öğrenmek çok kolaydır, asıl zor olan öğretim tekniklerinin öğrenciyi öğretmene bağlayıcı olmasını ortadan kaldırmaktır.
      Yazarın temel amacı zihinsel özgürleşmenin koşulları ve mevcut eğitim sistemlerinin eleştirisini konu alır. Bilginin edinilmesinde öğretmenin yönlendirmesine ihtiyaç vardır. Mucizevi bir dokunuşla bilinmeyenler ortaya çıkacak, koşullanmış öğrenciler bilgiye gösterilen yolda ulaşacaktır. Bilgiye kendi çabasıyla ulaşan öğrenciler daha sağlıklı bir yol izleyecektir. Ezberlemeden, kendi çalışma sistemini oluşturarak, yönlendirmeye artık ihtiyaç duymadan bilgilere ulaşacaktır. Öğretmenlerin ise eğitim hayatlarında Daimicilik, Esasicilik felsefesini değil Varoluşçuluk felsefesini benimsemeleri gerekmektedir. Ranciere için ezber, özgür zihinlerin önündeki en büyük engeldir bu yüzden Sokrates gibi öğretmek için sormak yerine öğrenmek için sormalıyız. Özgür zihin, özgürlüğün farkına vardıkça benliğini tüm bağlardan kurtaracak ve öğrenmeyi tek kişilik bir faaliyet haline getirecektir.
     Bu kitaptan çıkardığım sonuç ise bilginin anahtarı öğrenciye verilmemeli, bir zekanın başka her zekaya ve her zekayı da kendine eşit gördüğü zaman ne yapılabileceğinin bilinci verilmelidir. Bunun dışındaki her şey insanı aptallaştırıcı etkiye sahip olmalarına yol açacaktır.













                                                                                                                                            Aday Öğretmen
    24/11/2018
                                                                                                                                           

        İmza

                                                                                                                                        Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: ÇOCUKLAR NEDEN BAŞARISIZ OLUR? / JOHN HOLT
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Çocuklar başarısız olamazlar, bizler tarafından adeta başarısızlığa itilirler. Aslında her çocuk keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazinedir. Azimli, inançlı, kararlı, idealist kaşiflerle karşılaşmayı bekleyen hazineler... Ne kadar üzücü ki bu karşılaşmayı gerçekleştiremeyen öğrenciler. Zaman içinde ilgi ve isteklerini yitireceklerdir. Kaybedeni oynamaktan başka çareleri yoktur onların.
     Öğrencilere sıfatları biz öğretmenler veririz: tembel öğrenci, ilgisiz çocuk, zeki öğrenci, akıllı çocuk, başarısız çocuk vb. hiçbir çocuk başarısız olarak doğmaz. Onda hep gelişmeye, geliştirilmeye müsait bir yön vardır. Gardner’in “çok yönlü zeka teorisi” ne göre “Başarısız çocuk yoktur, keşfedilmemiş çocuk vardır.” Bu ilke öğretmenlerin okulların hatta tüm bir eğitim sisteminin temel taşı olmalıdır. Bu bebeğin ilk üç aylık gelişim evresinde öğrendiği hızla öğrenecek bir yetişkin ancak binde bir hatta on binde bir çıkar. Durum böyle iken çocuklar okullarda başarısız olur çıkarlar. İşte eğitimde temel sorun bu olmalıdır. Neden ve nasıl olur da sürekli ilerleme kaydeden bir çocuk okul hayatında birden gerilemeye başlar? Bizler mevcut eğitim sistemiyle çocukların en önemli özelliklerini sonsuz kapasiteye sahip zekalarını köreltiyoruz. Sudan çıkmış bir balık misali öğrenciler önce bir çırpınıyorlar. Ardından da zekanın ölümü gerçekleşiyor. Zekaya yanlış bir bakış açısıyla bakıyoruz. Zeka çocuğun yaşamı anlamlandırma tarzı onun hayata bakışıdır. O küçük penceresine okuldaki eğitimle koca bir dünyayı sığdırmaya çalışır. Çünkü bizler ona dünyadaki her şeyi, her olayı, herkesi bizim istediğimiz tarzda anlamaya me3cbur olduğunu söylemişiz. Öğrenciye hayatı nasıl gördüğünü sormaz onun yerine nasıl görmesi gerektiğini söyleriz. Öğretmenleri gibi, ana babaları gibi ya da şu veya bu kişi gibi düşünmeleri gerektiğini öğütlüyoruz onlara. Okullarda gerekli gereksiz şeyleri belirli bir düşünme sistematiği içerisinde yoğunlaştırılmış olarak öğretiyoruz. Eğer çocuklar her öğretileni akıllarında tutsalar ya da hayatlarında uygulamaya çalışsalar da ne çok gereksiz şey öğrendiklerini zaman ilerledikçe göreceklerdir.
   Eğitim dediğimiz süreç çocuklara korkutarak bir şeyler yaptırmayı hedef alan, onları memnun edememe, başkaları karşısında küçük düşme, hata yapma, yanlış davranma vb için yapılan etkinliklerdi. Çocuklar risk almak, denemek, zor olana adım atmak istemezler. Korkutmuşuz onları. Bizim için ideal öğrenciler; pasif, itaatkâr söz dinleyen öğrenilendir. Halbuki çocuklar merak ettikleri sürece bir şeyler öğrenirler. Eğitim onları daha meraklandıracak bir süreç olmalıdır. Eğitim çocukların beş duyu organlarını hatta altıncı hislerini geliştirmeye yönelik olmalıdır aslında onların dünyalarına girmek çok kolayken biz hep zor olanı tercih etmişiz. Yetişkin ve anlayışlı biriyle konuşarak en başarısız sorunlu öğrenciler bile belirli bir başarı seviyesine yükselmişlerdir.
   Bir insanı sözlerimize inandırmak istiyorsak önce kendimiz inanmalıyız. Dürüst olmalıyız onlara karşı. Düşünmekle yükümlü olduğumuz şeyleri değil düşündüğümüz şeyleri söylemeliyiz. Hata yaptığımızda ya da bilmediğimiz bir problemle karşılaştığımızda bunun bizden kaynaklandığını açıkça dile getirmeliyiz. Hatanın insana özgü bir şey olduğunu anlatmalıyız. “Çocuktur” deyip geçeriz. Çocuk deyip geçmemek lazım. İşte o geçmek istediğimiz yerde durun bir düşünün! “Her insan, okumasını bilirseniz bir kitaptır”.





Aday Öğretmen
    01/12/2018
                                                                                                                                            

        İmza

                                                                                                                                        Necmettin KESKİN

ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:
Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: DOĞUNUN BİLGİSİ BATININ BİLİMİ / JOSEPH NEEDHAM

Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:

        Doğunun bilgisi batının bilimi bilimsel bilginin statüsünü sorgusuzca kabullenişin masumiyeti koruyan teknolojinin yanı sıra aksaklıkların ve çözümünde teknolojinin uygulanmasında arıyor olmasını sorgulama ortamına taşıyor. Batı da insanların modern bilim ile kendini koyduğu çıkmaza karşılık Çin in bilim felsefesinin ve insani doğa görüşünün verimli bir kaynak oluşturduğunu ve insanlığın geleceği yönünde önemli olduğuna vurgu yapılmaktadır. Bilim için tek görüşün yeterli olmadığını kitap sayesinde kavradım. Doğa boyun eğdirilen bir yer değil insanların uyum sağladığı ve koruması gerektiği bir yerdir.               

.














Aday Öğretmen
    08/12/2018
         

         İmza
                                                                                                                                      Necmettin KESKİN                    
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU



Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: DUYGUSAL ZEKA / D. GOLEMAN
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Başarı ve zeka testlerinin temelindeki ‘IQ’ ölçeğinin bir çocuğun gelecekteki başarısını ölçmede yetersiz olduğunu vurgulayan Duygusal Zeka  ‘IQ’ kavramının açıklık getiren başarılı bir kitap. Öğrencilere sadece bu testlere göre davranılmaması gerektiğini göstermiştir.
        Sadece bu testlerdeki başarılar ile başarı doğru orantılı olsaydı IQ’su yüksek herkes eğitim görmeli diğerleri görmemeli gibi bir anlayış görülürdü. Ama insanın duyguları, çevresinde olanlar, öğretmenini veya dersi sevmesi gibi nedenler de öğrencilerin yetenek ve başarılarını etkileyen önemli etmenlerdendir. İnsanların kaygı durumu nasıl sınavlarını etkiliyorsa daha birçok psikolojik ve duygusal neden kişinin hayatındaki başarıyı etkileyebilir.
        Eğitim verirken sadece başarılı öğrencilere göre davranmak veya onların istek ve yeteneklerine göre hareket etmek diğer öğrencilere saygısızlık ve bu mesleğe ihanettir. Bu nedenle tüm öğrencilerimizi gözlemlemeli ve ters giden herhangi bir durum olduğunu sezersek yardımcı olmaya çalışmalıyız. Öğrencilerimizi sadece iyi eğitimli kişiler olarak değil iyi insanlar ve mutlu kişiler olarak yetiştirmemiz gerekiyor.






                                                                                                                                            Aday Öğretmen
    15/12/2018
                                                                                                                                           

        İmza
                                                                                                                                       Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: DÜNYA OKULU: EĞİTİMİ YENİDEN DÜŞÜNMEK / SALMAN KHAN
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Kitap 4 bölümden oluşuyor.
     1. Bölümde; ’Öğretmeyi Öğrenmek’ konusunu ele alıyor. Öğretmenin apayrı bir beceri, yaratıcı, sezgisel ve kişisel bir sanat olduğuna değiniyor. Öğretmenlerin bilgi aktarabilir, ilham verebilirler; bunlarda önemli ve güzel şeyler fakat günün sonunda; Her öğretmenin aslında kendisini eğittiğini, bir şeyler öğrenmeye karar vererek, öğretmenlerin kendilerini öğrenmeye adayarak öğrendiğini kaleme alıyor. 2. Bölümde; ‘Parçalanmış Model’ konusunu ele alıyor. Kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği gibi kültürel alışkanlıklarımızı tıpkı çocuklarımızı hep belirli biçimlerde çalışan belirli tür okullara göndermemize benzetiyor. Düşünmeden kabul ettiğimiz bir gelenek olduğundan, yemek alışkanlıklarımız neyse öğretme alışkanlıklarımız odur diyor. 3. Bölümde; ’Gerçek Dünyada’ konusunu ele alıyor. Teknolojinin akıllıca kullanılması gerektiğini, Teknolojiyle desteklenmiş öğretimin in ve eğitimin, hesaplı ve eşitlikçi bir eğitim geleceği için elimizdeki en iyi fırsatı sunduğunu fakat buradaki asıl meselenin teknolojinin nasıl kullanılması gerektiği vurgusunu yapıyor. 4. Bölümde; ’Dünya Okulu’ konusunu ele alarak Değişim zordur ama imkansız değildir diyor.
    Öğretme işlemini sanat olarak görmek ve buna göre hareket etmek gerektiğini anladım bu kitapla ve asıl işimiz öğrenmeyi öğretmek olmalı. Çünkü kişiye nasıl öğreneceğini öğretirsek bilgiyi oluşturma ve anlamlandırma kısmında çok daha başarılı olacak ve kendi bilgilerini oluşturacaktır.







                                                                                                                                            Aday Öğretmen
    22/12/2018
                                                                                                                                            

        İmza
                                                                                                                                        Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: OKULSUZ TOPLUM / I. ILLICH
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Hemen her yerde olduğu gibi ülkemizde de okul merkezli eleştiriler sıklıkla yapılmaktadır. Herkesin eleştirdiği ama bir türlü tam çözüm bulanamayan okul eksenli eğitim sistemine ILLICH çok uç bir çözüm öneriyor. Okulsuz Toplum eserde önerilen eğitim sisteminde; okulun öğrencileri sıradanlaştırdığı istenilen yönde düşünmeleri sağlanmadığı iddia ediliyor. Buna istinaden bireyin istediği bilgiye kolayca ulaşabileceği bir iletişim ağını kullanabileceği savunuluyor. Yazarın savunduğu sistemin günümüz teknolojiyle okulsuz eğitim-uzaktan eğitim yapılandırmasının mümkün olduğu söylenebilir.
     
       Öğrenciler özgür düşünmeye yönlendirilmelidir. Öğrencilere sadece diploma için değil kendilerini geliştirmeleri ve istedikleri hayatı yaşayabilmeleri için eğitim almaları gerektiği benimsetilmelidir.








                                                                                                                                            Aday Öğretmen
    29/12/2018
                                                                                                                                            

        İmza
                                                                                                                                        Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: ÖĞRETMEN / FRANK MC COURT
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Başarı dediğimiz şey en üst makama ulaşmak mıdır? Yoksa sıradan bir köy okulunda küçük çocukları büyük adam yapmak mıdır? Kitabın kahramanı bu sorulara cevabı profesörlükten köy okulu öğretmenliğine geçerek vermiştir. Bu kimilerine göre yanlış bir hareket ama insan kendi doğrularından vazgeçmemelidir. Öğretmenimizin yaptığı ilk iş çocukları kirli çevrelerinden çekmek ve temiz bir çevre kazandırmaktır. Kitaba göre öğrenciler, üzeri çamurla kaplı elmaslar ve biz öğretmenler onları işleyen, parıldamasını sağlayan ustalarız.
    Kitap bana mesleğimin güzelliklerini bir kez daha gösterdi. Topluma ışık saçacak bireyler yetiştirme isteğimi kamçıladı. İdealist bir öğretmen olmak ve geleceğin elmaslarını ortaya çıkarmak asli görevlerimizden birisidir. Biz öğretmenler de bıkmadan ve başkasının düşüncesine aldırmadan bu amaç uğruna hareket etmeliyiz.








                                                                                                                                            Aday Öğretmen
    05/01/2019
                                                                                                                                           

        İmza
                                                                                                                                       Necmettin KESKİN
ADAY ÖĞRETMEN KİTAP DEĞERLENDİRME FORMU


Aday Öğretmenin
Adı Soyadı:
Necmettin KESKİN
T.C. Kimlik Numarası:

Branşı:
TARİH
Okul/Kurum-İl/İlçe:
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ

Kitabın adı ve yazarı: SOFIE’NİN DÜNYASI / JOSTEIN GAARDER
Okumuş olduğunuz kitabın mesleki ve kişisel gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
         
             Kitap 15 yaşına girmek üzere olan Sofie’nin içerisinde ‘kimsin’ yazan bir mektup bulmasıyla başlar. Ve kitap Sofie’yi heyecanlandıran araştırma içine girmesini sağlayan mektuplar zinciriyle devam eder.
             Sofie’nin bulunduğu yaşı hepimizin içinden geçtiği bir çeşit bireysel ve toplumsal kimlik bulma dönemi olarak kabul edersek bu kitap sayesinde bunu araştırarak sorgulayarak yapmamız gerektiğini anlayabiliriz.
             Kitapta yer alan tüm karakterler bize, dünyayı olduğu gibi kabul etmeyip var oluşumuzu, kim olduğumuzu, toplumda nasıl bir yer edindiğimizi ve edinmek istediğimizi, neden ve nasıl yaşamamız gerektiğini sorgulatan, arayıp bulmamızı sağlayan felsefeyi tanıtmıştır.



















Aday Öğretmen
    12/01/2019
                                                                                                                                           

         İmza
                                                                                                                                        Necmettin KESKİN

Share:

adnimo

BTemplates.com

Bumerang - Yazarkafe

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Bumerang - Yazarkafe

Öne Çıkanlar

Ösym Sınav Takvimi

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM 2017), 2017 yılında yapılacak sınavlara yönelik takvimi belirledi. İşte 2017'de yapılacak t...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

İzleyiciler