FİLMLER
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin
KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: 3
IDIOTS (3 AHMAK)
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 2009 / 171 Dk. / Hindistan
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Hindistan eğitim sistemini eleştiren bu film
ezbercilikten çok yaparak-yaşayarak öğrenmeyi öğütlüyor. Hayatı ezbere,
basmakalıp bir şekilde değil, açık düşünen ve mesleğini seven bireyler
yetiştirmeyi öneren film, bilginin günlük hayatta istenildiği gibi
dönüştürülebileceğini anlatmış. Tek tip insan yetiştirme geleneği olan bir
okul ve bu okulun müdürü, öğrencilerine öğretmek veya mesleği sevdirme amacı
gütmeden eğitim vermeye çalışıyor. Halbuki eğitim sadece öğretmek değil,
hayatı birebir anlatan ve yaşatan bir süreçtir. Bu süreç içerisinde
öğrencilerin yorulduğu, sıkıldığı dönemler olabilir, yenilebilir de bazen.
Fakat eğitim bunu yılmadan, yorulmadan üstesinden gelebilmeyi de öğretiyor.
Kitabı ezberleyen değil, onu özümseyip yorumlayabilen, aynı şekilde bir
insanı da anlayabilen bireyler yetiştirebilmek eğitimin ve aynı zamanda
okulun, görevi olmalıdır. Bu sebeple eğitim sistemimizi ezberci bir sistem
olarak değil öğrencilerin öğrendiklerin deneyimleyerek kavrayıp bir yaşam
biçimi haline getirmek ve onların hayat boyu öğrenmeye açık ve özgür bireyler
yetiştirmek asli görevimiz olmalıdır.
|
Aday Öğretmen
11/11/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: CAN
DOSTUM
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 1997 / 126 Dk. / ABD
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Özetle içindeki öfkeyi dindiremediği için savrulup giden bir gencin, bir üniversite
öğretmeni tarafından keşfedilip, terapistinin ve kız arkadaşının desteği sonucunda öfkelerinden kurtulup, kendi yolunu
istediği şekilde çizebilmesinin
anlatıldığı bu filmden kazandıklarımı şöyle sıralayabilirim; gözümüzün önünde
olsun olmasın fark edilmeyi bekleyen öğrencilerin olduğunu, yol göstermekle
öğrenciyi o yolda yürümeye zorlamanın farklı şeyler olduğu, asıl önemli
olanın başkalarının ne istediği değil öğrencinin ne istediği olduğu, rehberlik
ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin öğrencilerinin kişilik gelişimi için
ne kadar önemli olduğu, edinilen bilgilerin istek ve arzu doğrultusunda
kullanılmadığında önemini yitirdiğini, bu film sayesinde tekrar öğrenmiş oldum.
|
Aday Öğretmen
18/11/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: BLACK (KARA)
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 2005
/ 123 Dk. / Hindistan
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Toplumumuzda bir veya birçok organının yetersiz
olduğu bireylere halen “engelli” veya “özürlü” denmekte. Ama aslında bu
bireylerin engellerini yaratan ve bu bireylere karşı doğru davranmamakla
onlara karşı özür borcu olan bizleriz. Bireyin ailesinin kabullenmemesinin
ardından hem aileyi hem de bireyi eğitmeye ant içmiş bir birey ana
karakterimiz. Yetersizliği olan bireyleri eğitmekle ünlü bu birey diğer bir
ana karakterimiz olan görme ve işitme yetersizliği olan ve 6-7 yaşlarına
kadar deyimi yerindeyse bir hayvan gibi yetiştirilen bir kız çocuğu. Bu kız
çocuğunu bitmek bilmeyen bir azim ve kararlılıkla eğitmek için her türlü
zorluğa katlanmış, ailesiyle hatta yetersizliği olan bireyle bile çatışmalar
içerisine girmiştir. Fakat kararlılığı ve başarısıyla her türlü engeli aşmış,
o genci toplumda kabullenilecek bir birey haline getirmiştir. Öğretmen, öğrenciye
azmiyle ve en önemlisi yetersizliklerine yenilmeden, üniversiteyi dahi bitirtmiştir. Yeri geldiğinde
onunla eğlenmiş, yeri geldiğinde ise bağırmıştır ona. Bunun tek bir amacı
vardı, öğretmek. Öğretmek aşkı ve azmi ona her şeyi yaptırtmıştır. Yanından
bir saniye bile ayrılmadan, her saniyesini onunla geçirmiştir.
Bizim de öğretmenler olarak yapmamız
gereken bu: Öğretmek aşkına sahip olmak. Bu öğretmek aşkı sadece fiziksel
koşullara bağlı olarak değil, öğrencinin fiziki ve manevi durumuyla birlikte
onu bir bütün olarak kabullenmek, hayata her açıdan hazırlamak olmalı. Sadece
okul içerisinde değil hayatın her yerinde öğrencilerimize destek olmalı,
onların sadece öğretmenleri değil aynı zamanda aileleri de olmalıyız.
|
Aday Öğretmen
25/11/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: İKİ
DİL BİR BAVUL
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 2008 / 81 Dk. / Türkiye
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
İki
Dil Bir Bavul filmi Şanlıurfa’nın Siverek ilçesine bağlı bir köye yeni
atanmış bir öğretmenin köydeki bir eğitim yılını, yaşadıklarını Türkçe
bilmeyen minik öğrencileriyle anlaşma çabalarını anlatan ve Emre Öğretmen’in
köy öğretmenlerinin yaşadıklarını açık bir şekilde ortaya koyan bir filmdir. Atandığı
köyde kendi düzenini kurmaya çalışan Emre Öğretmen okulların başladığı gün
birkaç öğrenci dışında kimsenin gelmediğini görür. Ve öğrencilerin evlerine
durumunu araştırmak için gider. Daha sonraki günlerde öğrenciler okula
başlamıştır. Fakat bu sefer de Emre Öğretmen ile öğrenciler Kürtçe
konuştuklarından anlaşamazlar. Bu konudaki çabalarını ve ülkemizin ücra
yerlerindeki köy öğretmenlerinin yaşadığı durumu gayet net bir şekilde
anlatması nedeniyle önemli bir filmdir.
|
Aday Öğretmen
02/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: KORO
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 2004
/ / 98 Dk. / Fransa
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Bu
hafta izlediğim film savaş sonrası Fransa’da 1949 yılında geçmiştir. Okulda
hepsi birbirinden farklı karakterde ve asi tavırlar sergileyen ve genelde
fakir öğrenciler bulunmaktadır. İşsiz kalan bir müzik öğretmeni olan
Mathieu’un gelen teklif üzerine tamamı erkek öğrencilerden oluşan bu yatılı
okulda işe başlar. Okul müdürünün öğrencilere ağır cezalar verdiği, hücreye
kapattığı ve dayak gibi acımasız cezalar uyguladığını gözlemleyen Mathieu bu
cezaların herhangi bir çözüm sağlamayacağı düşüncesindedir. Bu nedenle en iyi
çareyi kendisinin de en iyi bildiği iş olan müzik sayesinde ulaşabileceğini
düşünerek öğrenciler arasında bir koro çalışması yaparak günden güne öğrencileri
kazanmaya başlamıştı. Öğrencilerle zıtlaşmak ya da ceza vermek yerine onların
yanında olmak, sorunlarını anlamaya çalışmak ilgi duyacağı etkinlikler
yaptırmak ve en önemlisi de öğretmenin mesleğini severek öğrencilerin
hayatlarına dokunmak onlara yol göstermek gerektiğini daha iyi anladım.
|
Aday Öğretmen
09/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA
ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: KÖR
NOKTA
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 2009 / 129 Dk. / ABD
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Bütün
çocukların önemsendiklerini hissetmek istediğini, bir çocuğa imkan tanındığında
neler yapabileceği, bilgi ve tecrübe ile çocuğa yol göstermemiz gerektiği,
çocuğun seçimlerine saygı göstermemiz gerektiği, eğitimin her bireyin hakkı
olduğunu, her öğrencinin farklı bir yeteneğinin olduğunu, öğrencinin
potansiyeline inanmanın ne kadar önemli olduğunu tekrardan görmüş oldum.
|
Aday Öğretmen
16/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 1990 / 128 Dk. / ABD
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Ölü Ozanlar Derneği disiplinli bir okula gelen
edebiyat öğretmeninin öğrencilerine özgürlüğü, hayatı yeniden anlamayı ve
dünyaya farklı açılardan bakmayı öğretmesini konu ala unutamayacağım
filmlerden bir tanesidir. Öğrencilere baskı uygulayarak onlara belli
kalıpları zorla öğretemeyeceğimi anladım. Ders anlatımım sırasında onları
sıkmamam gerektiği kazanımına ulaştım. Öğrencilerime yeri geldikçe arkadaşça
davranmam gerektiğini öğrendim. Filmde geleneksel baskıcı ve otoriter bir
tutum gösteren okul yönetimi ve çağdaş olmayan eğitim anlayışının
eleştirildiği, eğitimde sınırları zorlamadan bir insanın hayatının
değiştirilemeyeceğini anlamış oldum. Bu tarz geleneksel öğretim yöntemlerinin
öğrencileri okuldan soğutabileceğini anlamış oldum. Bir aday öğretmen olarak
çağdaş öğretim yöntemleri kullanmam gerektiğini kavramış oldum.
|
Aday Öğretmen
23/12/2018
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: PATCH
ADAMS
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke:1998 / 175 Dk. / ABD
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki
gelişiminize nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışınız:
Bu
filmin yaşanmış bir hayat hikayesinden alındığını öğrendikten sonra bakış
açımın değişime uğradığını söyleyebilirim. Filmde intihar eğilimli biri
olarak girdiği akıl hastanesinde gördüklerinden sonra doktor olup insanların
hayata bakış açılarını değiştirmeye çalışan bir adamın hayatı anlatılıyor.
Patch Adams’ın hastalarına karşı davranışlarına hayran kalmamak elde değil.
Onun hastalarına davrandığı gibi her öğretmen de öğrencilerine o sevecenlikte
davranabilse öğrenciler de okula gelirken istekli gelirler diye düşünüyorum.
Kendi adıma öğrencilerime karşı saygı ve sevgi ile davranmaya özen
gösterdiğimi söyleyebilirim. Bu filmin bana kattığı önemli kazanımlardan
birisi de bu olmuştur. Mesleğimi severek, isteyerek ve dokunabileceğim
hayatlara dokunarak geçireceğimi düşünüyorum.
|
Aday Öğretmen
06/01/2019
İmza
Necmettin KESKİN
ADAY
ÖĞRETMEN FİLM İZLEME/DEĞERLENDİRME FORMU
Aday Öğretmenin
|
Adı Soyadı:
|
Necmettin KESKİN
|
T.C. Kimlik Numarası:
|
||
Branşı:
|
TARİH
|
|
Okul/Kurum-İl/İlçe:
|
ARDAHAN
HALİTPAŞA ANADOLU LİSESİ
|
Filmin adı: YERDEKİ
YILDIZLAR
|
Filmin gösterim yılı, süresi ve ülke: 2007 / 165 Dk. / Hindistan
|
İzlemiş olduğunuz filmin kişisel ve mesleki gelişiminize nasıl bir
katkıda bulunduğunu tartışınız:
Filmde disleksi
hastası bir çocuğun karşılaştığı zorluklar anlatılıyor. Ailesinin ve
öğretmenlerinin önyargılı olmalarından dolayı derslerinde başarısız olan ve
hırçın yapısıyla dikkat çeken bu çocuk yatılı bir okula gönderiliyor. Bu
okuldaki resim öğretmeninin emekleri sayesinde dersleri düzelmeye başlar.
Hırçınlıkları azalır. Bu filmin bana kazandırdığı en önemli kazanım ise
hiçbir çocuğun başarısızlığının altında yatan gerçek nedeni anlamadan
yargılamamam gerektiği oldu. Hayatta sadece öğrencilerime karşı değil bütün insanlara
önyargısız bir şekilde yaklaşmam gerektiğini anladım.
|
Aday Öğretmen
13.01.2019
İmza
Necmettin KESKİN
0 yorum:
Yorum Gönder